Új élmények, régi emlékek – múzeum

Ekkor:

A hétvégét kikapcsolódással, lazítással és új élmények beszerzésével töltöttük. Hónapok óta nem volt ilyen és így ez amolyan ünnepnapnak számított. Ránk fért már.
Többek között ellátogattunk az egykori munkahelyünkre a Tatabányai Múzeumba,

2014-01-29-08-59-16
Gergő angyalkája a múzeum előtt 2014

hogy megnézzük az állandókiállítás legújabb, befejező szakaszát, ami a jégkorszaktól indítja a történetet. A korábbi építésekhez igen sok közünk volt és a kezdetektől részt vettünk a munkálatokban, de ez az alkalom most különleges volt számomra.

img_20161104_1037581
Római ház

Azon túl, hogy egykori kollégáink, barátaink most láttak először gömbölyödő pocakkal, engem is izgatottsággal töltött el, hogy most vendégként mehetek be oda, amiről azelőtt mindent tudtam és tanulhatok új dolgokat.

Ahelyett, hogy elkezdenék ömlengeni és csodás körmondatokat írni a múzeumban kapott élményekről, inkább megmutatom, hogy leendő anyukaként mi fogott meg leginkább.

img_20161104_1033121
Tatai – Porhanyóbánya mintájára

Eddig is sok interaktív elem volt beépítve a kiállításba, de számomra ez mindent visz. Fel akartam venni én is a kobakot a lámpával és be akartam mászni a “barlangba”, hogy megoldjam a feladatot. Sajnos a hasam már nem engedi, hogy ennyire összegörnyedjek, de szülés után tuti megcsinálom. 🙂 Ha meg már elég nagy lesz a gyerekünk, vele is megcsinálom és ha szerencsés vagyok, akkor nem is egyszer. 🙂

A lényeg, hogy a helyére kell illeszteni a

img_20161104_1033571
Kobak, lámpa a tárolón

korongokat, amiken képek vannak. Ha jó helyre teszed, akkor kivillan a kis zöld lámpa és kiad egy kis hangot és mehetsz tovább, de ha nem jó, akkor piros lesz a lámpa és ledobja a korongot, de nem akárhogy, az összes többit is ledobja és kezdheted az elejéről. Ha jól emlékszem, akkor mindösszesen 10 korong van és nem is nehéz összerakni, de hatalmas élmény. Kobak, lámpa és indul a móka.

Most komolyan! Akár hányszor is voltam a kiállításban és szórakoztam a modell vasúttal, ültem a buszban, nézegettem a padlóba épített kijelzőket, szereztem be régi szobaajtót a nappalihoz, vagy épp építettem az oszlopokból fákat, ez most annyival több volt számomra.

Azért minden igyekezetem ellenére, megrohantak az emlékek. Akár a múzeumban akár a skanzenben eltöltött időről beszélünk. Minden nehézség, minden vita vagy csak az elvetett, elsikkadt ötletek ellenére, szerettem ott lenni. Szerettem a kollégáimat, a helyszíneket és még annyi minden mást. Képekben mutatom meg nektek, hogy miről is beszélek.

Mentés

Vélemény, hozzászólás?

