Karácsonyi DIY -illatosító házilag

Ekkor:

Szerintem vagyunk egy páran, akik különböző okoknál fogva a karácsonyi ajándékokat saját kezűleg készítjük el.

Az idén nálunk a chutney (korábbi poszt) és az illatosító van terítéken.
Mivel erősen tanácstalan voltam, hogy unokahúgomnak mivel is kedveskedhetnék, így megkérdeztem tőle, hogy milyen irányba gondolkozzak. Azt mondta, hogy valami illatcsinálót szeretne. Elsőre teljesen tanácstalan lettem, mivel a bőség zavara lett úrrá rajtam. Elkezdtem a neten keresgetni és anyagi forrás hiányában szinte lehetetlennek tűnt a megvalósítás. Hagytam az egészet, de aztán beugrott, hogy szinte mindenre van “csináld magad” megoldás és találtam is egyet, ami egészen jónak hatott. Tegnap este ki is próbáltam. Előre leszögezem, hogy türelmetlen voltam és ezért nem egészen olyan a látványa, mint kellene lennie.
Nos akkor a hozzávalók:img_20161220_1842021

  • 4 ek zselatin
  • 2 dl víz
  • illóolaj (15-30 csepp)
  • 2-3 csepp színező (gyümölcslé, ételfesték)
  • dekoráció (gyöngyök, gyümölcs, selyemvirág…)
  • üveg, amibe töltöd
  • türelem

Tehát, felteszed a vízzel a zselatint a tűzre és kevergetve felforralod. Ha akarsz bele színezéket, akkor azt forráskor keverd bele, majd vedd le a tűzről és óvatosan tölts át üvegbe. Én javaslom a színezéket, de nem kötelező. A képeken látni fogjátok, hogy miért.img_20161220_1904081
Az üvegbe töltés után, míg még híg, de már nem forró, bele raktam 15 csepp illóolajat és az ablakba raktam hűlni. Mente közben potyogtattam bele a gyöngyöket, ezzel ellenőriztem időről időre, hogy mennyire szilárdult meg. Igazán türelmetlen voltam, mivel ritkán dolgozom zselatinnalimg_20161220_2204391.
Szóval mikor már félig megkötött, mehet bele a többi dekoráció és még 5-10 csepp illóolaj. Persze az illat erőssége tőlünk függ, így mindenki maga dönti el, hogy mennyi illatanyagot tesz bele.
Nos, mivel minden benne van az üvegben, le kell zárni és hagyni, hogy teljesen megszilárduljon és kihűljön. Még nem tudom, hogy milyen az eredmény, de a leírás szerint 2-3 hetet bír, ha teljesen leveszed a kupakot, de át is lehet fúrni. Gondolom így megnő az időtartam. Minden esetre most kifejezetten jó illata van. 🙂

Szóval valahogy így kellene kinéznie:gel

A másik lehetőség a szódabikarbóna és illóolaj keveréke:
Egy másik blogról

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

