A fény(gyermek) születése

Ekkor:

Mint egy páran már tudjátok, Január 15-én éjjel sürgősségi császárral megszületett a lányunk. 2 hónappal korábban érkezett egy úgynevezett Hellp szindróma miatt. Mondanom sem kell, hogy a soha nem hallott szindróma azonnali diagnosztizálása megmentette mindkettőnk életét. Ezért nagyon hálás vagyok az ügyeletes doktornőnek, hogy azonnal ez jutott eszébe, mikor a panaszaimat elmondtam. Mivel ez a jelenség a várandósságok mindössze 1%-ban fordul elő, így akár gyomorfekélyre vagy savtúltengésre is kezelhettek volna.img_20170117_1405131
Szóval, nem tervezett, de életmentő koraszülés lett a vége. 33. hétre született, de olyan erős benne az élni akarás, hogy kb 2 vagy 3 napig kapott csak légzéssegítő gépet. 1 héttel később szinte minden gyógyszert elhagytak, majd a 9. napon kivették az inkubátorból.
1730 grammal született, de visszafogyott 1560-ra. Tegnap estére visszahízta a születéskori súlyát.
12 nap telt el, de mintha évekkel ezelőtt feküdtem volna a műtőasztalon, teljesen ébren és teljes pánikban. Akkor még nem tudtam, hogy mi az a Hellp szindróma és fogalmam sem volt, hogy miért kellett kivenni belőlem a lányunkat. Napokkal később mertem elolvasni, hogy mi is történt. Az első napon, mikor kiparancsoltak az ágyból, megpróbáltam lemenni a koraszülöttre, de nem tartottak elég erősnek ahhoz, hogy ott is maradjak. Kaptam 1 percet, hogy ott álljak az inkubátor mellett és megnézzem őt, majd hívtak egy nővért, hogy vigyen vissza a szülészetre.
12 nap telt el és éveknek tűnik, hogy naponta többször bejárok a PIC-re, etetem, tisztába teszem, átöltöztetem és babusgatom, dédelgetem a lányunkat. Az apja mindössze 2x láthatta eddig, nem engedik be a látogatási tilalom miatt. Kemény érzelmi hullámvasút ez, mikor tudod, hogy nekik is szükségük lenne egymásra, de te csak naponta kismilló fotót készítve mutogathatod a párodnak a lányát, hogy mégse maradjon le mindenről.
Ennek ellenére jól vagyunk. Egészségesek és várakozással telve. Intézzük a hivatalos ügyeket, vásároljuk a holmikat (vagy épp ajándékba kapjuk).img_20170123_1415281
Hatalmas hálával tartozom a barátainknak és a családunknak, akik mikor megtudták, hogy mi történt, azonnal mozgósították magukat, a rokonaikat és olyan hatalmas csomagokat dobtak össze nekünk, amik szinte a fél gyerekkorára elég lesz a lányunknak. Soha nem gondoltam volna, hogy lesz olyan, amikor nem tudom, hogy hogyan fejezhetem ki a hálánkat.

Akinek viszont életem végéig hálás leszek, az a Párom, a társam, akinek akkor éjjel minden a nyakába szakadt. Minden, ami addig az én dolgom volt és még az is, ami soha nem volt betervezve. Az éjszaka közepén kitoltak a műtőből és Ő ott volt, megfogta a kezemet és azt mondta, hogy pihenjek, a többit majd ő intézi. A rengeteg munka mellett, minden este bent volt nálam, és amíg csak engedték bement a lányunkhoz is. Hozott nekem csomagokat, ment anyukámhoz ételért, reggel 5-kor kelt ismét és ment dolgozni, felhívott, hogy mit vegyen nekem a boltban, majd este bent volt nálam és ez így ment hetekig, mivel a császár előtt már feküdtem bent a kórházban. A párom egy Hős, az én Hősöm. Teljesen kimerült. Amikor hazaengedtek, igyekeztem mindent megtenni érte, hogy egy kicsit pihenhessen. Több kevesebb sikerrel azért mára helyre állt a rend.

Az anyukám szintén egy Hős. Az első pillanattól kezdve ellátta a páromat, főzött rá és ellátta minden finomsággal, hogy legalább arra ne legyen gondja és biztos legyen benne hogy eszik, ha már aludni nem nagyon volt hajlandó. Azóta is mindenben a segítségünkre van és nagyon remélem, hogy én is ilyen anya leszek! 🙂

A nővérem szintén kiérdemelte a Hős címet. Jött ő is és takarított, rendezkedett, pakolt, csinálta a gyerekszobát. Sütött nekem sütit a születésnapomra és mindig nagy türelemmel viseltetett irántam, főleg az elmúlt hetekben, még akkor is, mikor nyögtem a fájdalomtól és képtelen voltam felkelni a wc-ről.

Szerencsés vagyok! A családom, a barátaim, a Párom és a lányunk…hajnal

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

