A fény (gyermek) táplálása – avagy mit egyen a gyerek -Temptation

Ekkor:

Nos, azt hiszem ezért a bejegyzésért többen keresztre akarnak majd feszíteni, de ez van!

vasKezdjük az elején:
Állítólag a gyerek vashiányos, Htk (hematokrit) 33%. Van, akinél erre azt mondják, hogy rendben van. 2 hónapos (5,5 hónapos jelenleg) kora óta kap vaspótlást és folsavat, de kb 1 hónapja eljutottunk oda, hogy sehogyan sem vagyok képes beleönteni a gyerekbe ezeket a cseppeket. Amint megérzi azt a narancsosan fémes ízt, elutasítja az egészet vagy, ha már lement pár korty vagy csepp, akkor addig bokákol, amíg kijön. Kb ugyan ebben az időben kezdődött, hogy semelyik tápszert sem volt hajlandó elfogadni. Igazából 2 féle volt itthon. Nenatal és Pregomin. A Pregomint mindig valamilyen gyümölcslével kapta, mert borzalmas kesernyés íze van.
Szóval, mit tud tenni az ember?
Próbálkozik.
Semmi eredmény!
Viszont a gyereknek valamit enni kell. Semmi ötlet, illetve volt, de itt jön a keresztre feszítés első állomása: kapott feles tejet, tejbegrízt és liszt levest. Persze előtte mindig próbáltam valamelyik tápot, de hiába. Méla undor az arcán, nem gyenge visítás kíséretében.photo
A harmadik napon felhívtam a gyerekorvost és segítséget kértem. Kérdezte, hogy miként reagált a gyerek ezekre, hogy ki tudjuk zárni az allergiát. Meglepő módon semmi nem változott és élvezettel itta a feles tejet. Naná, hogy nem lettem megdicsérve, de elmondta azt is, hogy gond nincs, csak ezeknek szinte semmi a tápértéke. Na de akkor most mi legyen?
Az orvos tanácsára vettem próbaként 1-es tápszert és láss csodát, a gyerek nyeli, mint kacsa a nokedli. Gondoltam, akkor most már én is megkóstolom, hát feles tej íze van. Rejtvény megoldva. 🙂

20140818_175056Egyik nap, amikor Hajnal már javában szenvedett a fogzástól, bent ebédeltem a szobában, hogy lásson engem, mert kifejezett nyűgös hangulatban volt, elkezdett cuppogni a kaja láttán. Jót vigyorogtam a dolgon és az ujjam hegyére tettem egy kis levest (borsóleves). Odanyújtottam az ujjam és lenyalogatta. Legnagyobb döbbenetemre tetszett neki, minden fintor nélkül elfogadta. Na, akkor most mi van?
Szorgos kutatásba kezdtem, hogy 4 hónaposan mit ehet a gyerek.
Persze, hogy semmit!
És ilyenkor mi van?
Döntetem kellett, mert minden egyes alkalommal, mikor enni látott, hangos visításba kezdett és addig szugerálta a kanalamat, amíg felé nem nyújtottam.
Na, akkor kezdjük almával, krumplival és répával. Az almát azóta sem eszi meg, semmilyen formában. A krumplit és a répát csak akkor, ha nem teljesen pépes. A pépes dolgokat csak cumisüvegből fogadja el, mit például a tejpépeket. És itt jön a következő sarkalatos pont. A vaspótlást kellene helyettesíteni valamivel, mert azokat a fránya cseppeket nem lehet beleerőszakolni a gyerekbe, legalábbis nekem nem sikerült és nem is áll szándékomban erőszakot alkalmazni.116074_repa20-201510171302
Kellett keresnem valamit, amit meg lehet etetni vele és magas a vastartalma. Segítséget kértem e-mail-en, egy általam szakembernek tartott idegentől, aki közölte, hogy mivel kora baba, így a hozzátáplálással meg kell várnom a korrigált kor szerinti 6 hónapos kort.
Heh???? Tehát akkor ne egyen a gyerek semmit, tápszeren kívül 7 és fél hónapos koráig??? Na ezt buktam!
Hogy a viharba lehet megtagadni valamit a gyerektől, amit szívesen eszik és még egészséges is?

Újra be kellett vállalnom a rizikót. Spenót, cékla, tojássárgája nyersen a tejpépbe. Ráadásul nem lehet akkora lyukú cumit kapni az üvegre, amin átmegy a tejpép, hát kellett fabrikálnom egy lyukat. spenot-03 Körömvágó olló elő és egy használaton kívüli cumit kivágni. Teljes siker! Ezek után az összes fejet ki kellett cserélnem 2-esre, mert az 1-es fej már kevés volt. 🙂 Természetesen ez a cumis fej sem volt egy egyszerű menet, mert a Mam-os fejeket nem fogadja el. Ennek egy igen bagatell magyarázata van! Nem cici formájú! 😀

És végül 2 slusszpoén:
– A gyerek csak azt eszi meg, amit mindketten az apjával szeretünk. Ha valamelyikünknek egy étel nem a kedvence, akkor nagyon két esélyes a dolog.
– Ha külön főzök a gyereknek úgy, ahogy azt a nagykönyv megírja, akkor biztos nemstill-life-teddy-white-read-159080 eszi meg. Csak és kizárólag úgy hajlandó ebédelni, ha van valami íze a kajának.

Szóval összegezve:
Lehet, hogy rosszul döntök, de az biztos, hogy a gyerekünk egy ínyenc,  még akkor is, ha egyre kevesebbet eszik és csak a kezét, meg a rágókát csócsálja éjjel-nappal. Alvás helyett is. Lesznek, akik felelőtlennek tartanak majd, de az anyai ösztönöket csak az anyák érthetik. Az én ösztöneim azt mondják, hogy azt egyen a gyermek, amit szeret és elfogad, akkor, amikor jól esik neki. Nem mellékesen, ha délben nincs kanalas kaja, akkor teljesen összezavarodik.
Egyetlen étkezést sem váltottam ki teljesen, tápszermentesre, majd akkor, ha kibújt a fogacska.

roses-bouquet-congratulations-arrangement-68570

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

